Trufle

Ktoś mnie kiedyś poczęstował, takimi smacznymi. W sklepie pod tą nazwą są przeróżne wyroby. Co firma to inny smak. Skąd wiem co mi smakuję? Nie przestaję próbować. A kiedy już znajdę, chcę sama spróbować odtworzyć smak.

Proporcje zapożyczyłam z Kuchni Francuskiej. Ale skład z zamożności własnej lodówki. Nie szukałam ekscentrycznie śmietany 48%. Nie dodałam jej, ale gramaturę uzupełniłam równie tłustym składnikiem. Udało się :)

200 g masła 82%
80 g czekolady gorzkiej 90%
5 czubatych łyżek cukru pudru
1 łyżka likieru cointreau

dobrej jakości gorzkie kakao

Masło podgrzej w rondlu, nie gotuj. Kiedy już prawie się rozpuści ściągnij z ognia i mieszaj aż będzie całkiem w postaci płynu. Czekoladę połam i pomału wrzucaj do rondla i mieszaj by się połączyła z masłem. Dodawaj również cukier puder i alkohol, mieszaj aż znikną grudki. Jeśli grudki nie znikną użyj trzepaczki lub miksera.

Wstaw rondel z masą na 25 minut do zamrażalnika. Następnie formuj kulki za pomocą łyżeczki. W związku z tym że masa jest bardzo miękka. Polecana jest niezdarność kształtów :) Układaj w odstępach i wstaw do lodówki na godzinę.

W głębokiej misce przygotuj kakao i przełóż tam trufle. Delikatnie mieszaj. Przełóż do pojemnika z zamknięciem, odstaw na noc.
Smacznego

trufle

2 thoughts on “Trufle

Skomentuj

