Ślimaczki z boczkiem

Mój mąż mimo że jest dość szczupły potrafi zjeść 12 pierogów. Zawsze mnie to zastanawiało że ja jem mniej ale po mnie tego nigdy nie było widać, raczej można by było po aparycji męża przypuszczać iż lodówka na noc jest zamykana na kłódkę ;) Dlatego kiedy chciałam zrobić na wieczór przekąski z ciasta francuskiego i boczku wiedziałam że mąż zje i nie powie że za tłuste. A najgorsze jest to (i takie niesprawiedliwe) że jemu to się nie odkłada! :)

  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 6 łyżek pasty ajwar (kupiłam w carrefour)
  • 100-150g boczku gotowanego
  • 2-3 łyżki startego sera żółtego

Ciasto rozwijam delikatnie, smaruję pastą ajwar. Nakładam do 1/3 długości w poprzek pasa ciasta boczek pokrojony w paski oraz posypuję go serem. Zwijam delikatnie ciasto od cieńszego boku. Na blasze rozkładam papier do pieczenia. Ciasto kroję ostrym nożem w poprzek rulonu , paski minimum 1cm. Układam poziomo na papierze, zachowując odstęp 1-2 centymetrowy. Piekę w nagrzanym piekarniku (gazowym) 30 minut w 180 stopniach.

Smacznego

ps. Pyszna przekąska do napoju chmielowego ;)

ślimaczki z boczkiems

Skomentuj

