Drożdżowe placuszki z gruszką

Zimno w domu się zrobiło. Syn przed szkołą prosi o ciepły posiłek. Ciasto zrobiłam wieczorem a rano w kilka minut usmażyłam. Polecam.

  • 1 szklanka mąki pszennej (u mnie Luksusowa Szymanowska typ 550)
  • 1 szklanka mleka ciepłego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka drożdży instant
  • szczypta cukru
  • szczypta soli
  • 1/2 gruszki

Wymieszaj składniki (oprócz gruszki) i odstaw na noc do lodówki. Rano wyciągnij miseczkę i zauważ że ciasto zaczyna pracować, zetrzyj do ciasta dowolny owoc (u mnie gruszka). Nakładaj ciasto łyżką na podgrzaną patelnię z roztopionym masłem. Smaż na złoto. Możesz do tego podać mleko do popicia.

Smacznego

ps. Szymciu zjadł pięć a na wierzch zamiast cukru pudru poprosił odrobinę malinowego dżemiku.

DSC_2400

Skomentuj

