Pyszne ciastka z orzechów włoskich

makaroniki orzechowe

Masz ochotę na delikatne ciasteczka orzechowe do popołudniowej kawy? Kawa rozpuszczalna w składnikach jest mało wyczuwalna, za to bardzo podnosi smak ciastek. Idealna kompozycja smakowa! 

Od kiedy szukam deserów które od zawsze są bezglutenowe, jak sernik wiedeński czy kisiel żurawinowy :) Znajduję ich coraz więcej, mam wrażenie że moja dieta stała się bardziej różnorodna właśnie dzięki temu że ciągle szukam.

Makaronikami jakiś czas temu poczęstowała mnie moja teściowa, która wiedziała że jestem na tej diecie i mi nie zaszkodzą. A jeszcze wcześniej spotkałam je w delikatesach, ale jakiś składnik powodował że miały dziwny posmak. Wtedy chyba już zakiełkowała myśl – Może zrobię sama? Oczywiście obawiałam się że nic mi z tego nie wyjdzie, przecież mam piekarnik gazowy.

Jednak udało się! Pod koniec roku otrzymałam pocztą kwartalnik Food & Friends Numer 5. Tam znalazłam przepis na którym wzorowałam ilość. Użyłam innych orzechów i dodałam kilka szczypt przypraw. Mam nadzieję że spróbujecie zrobić i podzielicie się uwagami. Zachęcam.

Czas przygotowania: 20 minut
(jeśli nie liczymy obierania orzechów)
Czas pieczenia (piekarnik gazowy): 20 minut

Na około 30 ciastek.

200 g orzechów włoskich (bez łupiny)
2 białka kurze
200 g białego cukru
po jednej szczypcie:
– kardamonu mielonego
– kurkumy
– białego pieprzu
– gałki muszkatołowej
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
szczypta soli

dodatki: standardowa blacha do piekarnika, papier do pieczenia.

Białka ubijaj z solą na sztywno. Dodawaj pomału cukier i ubijaj aż masa białkowa będzie się pięknie ciągnęła przy podnoszeniu łyżką. Orzechy rozdrób malakserem, lub blenderem ręcznym. Do masy białkowej dodaj przyprawy, kawę i orzechy. Delikatnie wymieszaj.

Piekarnik nagrzej na 160 stopni. Połóż arkusz papieru do pieczenia. Ciasto nakładaj łyżeczką w szerokich odstępach, ponieważ dość mocno się „rozleją” na boki. Na jedną blachę nałożyłam 10 ciasteczek. Ciasto się dość klei, dlatego przygotuj sobie drugą łyżeczkę by służyła do ściągania ciasta z tej pierwszej.

Piecz w nagrzanym piekarniku na najwyższym poziomie 20 minut. Po wyciągnięciu blachy przełóż je z papierem na kratkę metalową by lekko przestygły. Jeśli będziesz chciał/a ściągnąć ciepłe, mogą ci się połamać.

Smacznego

bezy orzechowe

6 thoughts on “Pyszne ciastka z orzechów włoskich

Skomentuj

