Nutridrink, poczuj się lepiej

W zeszły czwartek zostałam zaproszona przez Hospicjum Betania na konferencję dotyczącą odżywiania osób z przewlekłymi schorzeniami. Konferencja odbyła się w Szarej Willi w Opolu, część warsztatowa również odbyła się w Szarej Willi na dole w pubie.

Na wstępie dietetyk Joanna Gruszka opowiadała nam dlaczego odżywianie osób z nowotworami jest tak istotne. Przetworzone produkty dodatkowo obciążają organizm osoby chorej. Stres jest dodatkowym czynnikiem rozwijającym chorobę. Dieta niskobiałkowa spowalnia wzrost ognisk komórek nowotworowych. Jeśli osoba chora nie ma ochoty jeść surowych warzyw, róbmy z nich soki! Podawajmy je między posiłkami w stosunku 1:3 rozrabiając z wodą mineralną. Dowiedziałam się też, że odpowiednia dieta może aktywować mechanizmy naprawcze. Pani Joanna nie tylko zwracała się do osób które opiekują się osobami chorymi ale również do tych, które są w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania na dane schorzenie.
To był cenny wykład i przypomniał mi, że moją ulubioną dietą jest ichtiowegetarianizm (dania jarskie + ryby), która została dość wysoko oceniona przez panią dietetyk.

Następnie przez przedstawicieli firmy Nutricia zostaliśmy wprowadzeni w linię medyczną. Nie miałam pojęcia, że Nutricia produkuje preparaty dla tak specyficznej grupy osób*. Mimo, że wykład był raczej z naciskiem na osoby chore onkologicznie. W ulotkach które szybciutko przejrzałam przed wykładem doczytałam się, że Nutridrinki są również dla osób chorujące na muskowiscydozę, Parkinsona, Alzheimera, przewlekłe zapalenie trzustki, cukrzycę, i inne… (linki pod tekstem). Nutridrink to preparat wysokoenergetyczny, zawierający wszystkie składniki odżywcze, w tym witaminy i minerały w odpowiednich proporcjach. Kuracja trwa minimum 14 dni, dziennie podaje się 2 preparaty. Dostępny wyłącznie w aptekach. Do stosowania pod nadzorem lekarza prowadzącego.
Z ulotek wynika że jest 7 rodzajów Nutridrinków, każdy dla innej grupy schorzenia.

W następnej części spotkania zostaliśmy poproszeni o zmianę lokalu. Przeszliśmy piętro niżej, by zastać przygotowane stoły na których znajdowały się warzywa do pokrojenia. Nie daleko stała też Pani z przygotowanymi sokami z gruszki, buraka, jabłka, marchewki , selera (!). Byłam mile zaskoczona. Na osobnym stoliku stały Nutridrinki o różnych smakach. Ja jednak czekałam na część praktyczną by spróbować tych specyfików w daniu. Nie rozczarowałam się. Zanim zaczęliśmy kroić brokuł przyszedł do nasz szef kuchni. Cierpliwie tłumaczył jakich dań będziemy próbować i które nutridrinki wykorzystał. W związku z tym, że akurat spotkałam inne Panie które również są na diecie bezglutenowej, dodatkowo byłam usatysfakcjonowana, że większość dań była dla nas dostępna. Miałam możliwość spróbować omleta z samych jaj z dodatkiem Nutridrinka, również zupy krem z brokuła również z dodatkiem preparatu. Można było też spróbować płatków śniadaniowych zalewając Nutridrinkiem, czy zjeść muffiny na mleku Neocate (mleko dla dzieci z nietolerancją laktozy, oparty na czystych aminokwasach).W związku z tym, że są Nutridrinki smakowe i nie smakowe, w daniu nie były wyczuwalne. Ale gdybym chciała dolać sobie do kawy pewnie wybrałabym Nutridrinka o smaku waniliowym.

Do tej pory uważałam, że o starych ludziach się zapomina, walcząc czasami z życiem codziennym przy opiece Babci. Teraz wiem, że jeśli choroba się pogłębia warto spróbować wzmocnić Babcię taką kuracją, by lżej to przeszła.

Dziękuję Pani Katarzynie Dera za zaproszenie po cenne informacje. Poniżej podaję linki jeśli ktoś ma jakieś pytania.

Hospicjum Opolskie
http://www.hospicjumopolskie.pl/index.html

Szara Willa
http://szarawilla.pl/

Nutridrink
http://nutridrink.pl/

Joanna Gruszka
http://www.dietaplus.pl/

*Nutridrink jest zalecany od 3 roku życia.

One thought on “Nutridrink, poczuj się lepiej

  1. Rzeczywiście Nutridrinki są pomocne po chorobach – w mojej rodzinie znane, nie tylko dlatego że jestem farmaceutką. Mój Tato co jakiś czas po nie wraca i naprawdę lepiej sie czuje po ich stosowaniu! :)

Skomentuj

