Naleśniki orkiszowe

naleśniki z papryką

Ciasto
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
4 jaja
2 szklanki mąki orkiszowej
1/2 łyżeczki soli
olej (np rzepakowy) do smażenia

Do mleka dodałam jaja i zmiksowałam na jednolity płyn. Dodałam mąkę i ponownie zmiksowałam. Odstawiłam do lodówki na 1h.

Smażyłam na średniej patelni cienko wylewając ciasto, około 1m na jednej stronie.

~Farsz warzywny
1/2 papryki żółtej
1 cebula
3 małe ogórki gruntowe
szklanka przecieru pomidorowego
(można dodać 2 łyżki startego sera żółtego)
po listku bazylii i mięty
sól do smaku

Paprykę, cebulę i obrane ogórki kroję na drobno, dodaję masło i lekko solę. Smażę do miękkości na małym ogniu. Dodaj przecier i zagotuj. Dodaj posiekane zioła (oraz ewentualnie ser i wymieszaj).

~Farsz na słodko (pomysł mojego synka lat 5)
łyżeczka miodu
2 truskawki
3-4 łyżki bite śmietany

Naleśnika posmaruj miodem, ułóż pokrojone w talarki truskawki, pokryj je bitą śmietaną. Wersję na słodko podałam od razu.

Smacznego

naleśniki z truskawkami

One thought on “Naleśniki orkiszowe

Skomentuj

