Dorsz bałtycki w sosie pomidorowo-paprykowo-winnym

dorsz w sosie

4 filety dorsza bałtyckiego
mąka typ 500
(do obtaczania ryby)
olej do smażenia
sól
pieprz

sos
1 szklanka przecieru pomidorowego
1/2 szklanki białego wina wytrawnego
1/2 żółtej papryki
1/2 czerwonej papryki
2 małe cebule
łyżeczka tymianku
sól do smaku
masło do smażenia

makaron drobne muszelki

Zaczęłam od przygotowania sosu. Przecier pomidorowy wymieszałam z winem oraz tymiankiem, gotowałam około 10 minut. Paprykę żółtą, czerwoną i cebulę pokroiłam drobno. Dodałam 3 łyżki masła, 2 szczypty soli i smażyłam na średnim ogniu do miękkości. Jak już papryka poddawała się naciskom łyżki drewnianej, dodałam sos pomidorowy i dusiłam około 5 minut. Odstawiłam by smaki wymieszały się.

Rybę obtoczyłam w mące, nadmiar strzepałam. Na patelni rozgrzałam olej w ilości uzupełniającej ewentualne uwypuklenia spodu patelni. Rybę smażę na średnim ogniu nie odchodząc od patelni, około 2-3 minuty z jednej strony. Przekładam na talerz.

Na talerzu ułożyłam rybę, obsypałam dookoła ugotowanym makaronem i polałam sosem.

Smacznego

Skomentuj

