Dobra ryba – świadomy konsument

Czy wiesz, że ok. 90% tak popularnych w Polsce gatunków ryb, jak łosoś atlantycki, tuńczyk czy halibut jest przełowionych a na 1 kg złowionych krewetek w tzw. przyłowie ginie aż 5 kg innych organizmów morskich, między innymi żółwi i delfinów? Komisja Europejska szacuje, że jeśli nie zmieni się obecny rabunkowy sposób połowów, w 2022 roku w wodach europejskich ze 136 stad zostanie ich tylko… 8.

Ale nie jest jeszcze za późno, by to zmienić!

Konsumenci mogą wpłynąć na zmianę obecnej sytuacji poprzez świadome wybory podczas zakupów. I właśnie dla wszystkich osób, które jedzą ryby, a chcą robić to w sposób odpowiedzialny, przygotowaliśmy poradnik DOBRA RYBA.

Jeśli kupujesz ryby, ale zależy Ci na dobrym stanie mórz i oceanów, pobierz nasz poradnik – znajdziesz w nim czerwoną listę gatunków, których nie należy kupować, a także ranking sieci handlowych, stworzony pod kątem ich polityki pozyskiwania produktów rybnych. Dowiesz się także, jakich informacji na temat oferowanych ryb masz prawo wymagać od sprzedawcy i co zrobić, jeśli takich informacji nie ma.

Fragment z poradnika:

Wypowiedź Agnieszki Kręglickiej – krytyk kulinarny, restauratorka, autorka felietonów

Dlaczego wybieram ryby z zielonej listy i uważam, że warto chronić zasoby oceanów? Odpowiedź jest prosta: bo lubię ryby i jeśli nic nie zrobimy, wiele z nich może wkrótce zabraknąć. Wspieram Greenpeace w tej kampanii od lat i namawiam do korzystania z poradnika. Ja osobiście też postanowiłam działać, razem z bratem stworzyliśmy w warszawskiej Fortecy targ jakościowego jedzenia. Co środę można tam kupić ryby i owoce morza z certyfikatem MSC.  więcej

 

Powyższy tekst publikowany za zgodą

Magdaleny Figura
Koordynatorka kampanii „Morza i oceany”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s