Francuska marchwianka

marchwianka

Przepis na zupę znalazłam w mojej ulubionej książce „Kuchnia francuska” Sarah Woodward. Oryginalna nazwa Potage Crecy. Przygotowanie jest proste, za to efekt jest dla mnie dużo wyraźniejszy i słodszy od tych których dotychczas znałam:)

8-10 marchewek (około 1,20 kg)
biała cześć pora
2 szalotki
woda
50 g masła
2 łyżeczki cukru
szczypta soli

natka pietruszki
śmietana 36%

Marchewki oczyść i pokrój w grube plastry. Pora cienko poszatkuj. Szalotki pokrój na 4 części. Warzywa zalej wodą by je przykryła (około 1,20 l) i dodaj cukier sól i masło. Gotuj do 1,5 godziny na bardzo małym ogniu.

Odstaw na 10 minut i częściowo przetrzyj blenderem. Podawaj posypane natką pietruszki oraz gęstą śmietaną czy masłem.

Pyszna półsłodka zupa:)

Smacznego!

3 thoughts on “Francuska marchwianka

Skomentuj

