Domowy jogurt z jogurtownicy

domowy jogurt

Nigdy tak nie zajadałam się jogurtem jak ostatnio:) Dawno testowanie czegokolwiek nie dawało mi tyle przyjemności, szczerze jestem zachwycona pod każdym względem.

By zrobić swój jogurt domowy wystarczy

150 ml jogurtu naturalnego z żywymi kulturami bakterii
1 l mleka pasteryzowanego (nie UHT)

W zestawie do jogurtownicy (Severin JG 3519)jest 14 słoiczków szklanych z plastikowymi nakrętkami. Jednorazowo można wykorzystać 7. Do każdego słoiczka dodajemy po 1 łyżce jogurtu i uzupełniamy mlekiem, trzeba jeszcze wymieszać. Słoiczki ustawiamy w jogurtownicy, nakrętki nakładamy i przykrywamy pokrywą.

Jeśli mleko jest zimne potrzeba 9 godzin, jeśli jest w temperaturze pokojowej wystarczy 7 godzin. Podłączamy urządzenie i włączamy z boku.

Jeśli chcemy zrobić jogurty smakowe, to z jeszcze ciepłym jogurtem dodajemy np: mus owocowy, musli, miód + orzechy, … Następnie zakręcamy słoiczki i odstawiamy do ostudzenia. Przechowujemy w lodówce.

Z jednej partii odkładam 1 słoiczek na kolejną partię. I jeszcze jedna miła wiadomość, urządzenie pobiera raptem 13W, co oznacza że 9 godzinna praca urządzenia kosztuje około 7gr. A koszt jogurtu to około 43 gr. Więc nie tylko smak, zdrowy jogurt, również oszczędność.

Świetny pomysł na zmęczone grudniem żołądki;)

Dziękuję firmie Redcon.pl za wspaniałe urządzenie do testów!

Link do urządzenia: http://www.redcoon.pl/B223285-Severin-JG-3519_Pozosta%C5%82e-urz%C4%85dzenia?xtmc=severin&xtcr=9

18 thoughts on “Domowy jogurt z jogurtownicy

  1. Fajnie taki swój jogurt wyczarować ;) ja jadam je od wielkiego święta, ciężko trafić w mój gust, ale jak już się na jakiś uprę to mogłabym jeść i jeść.

  2. Mam jogurtownicę ale nie ma instrukcji ktoś mi powiedział,że muszę wlać cieplą wodę do jogurtownicy czy to prawda/?

  3. Wiesz może do czego służą te cyferki na pokrywie? Póki co pożyczyłam jogurtownicę od znajomej i jest bez instrukcji. Podejrzewam, że cyferkę wskazuje się godzinę wstawienia jogurtów, ale szukam potwierdzenia ‚teorii’ :)

  4. Mam pytanko odnośnie jogurtów owocowych. Czy jak się zrobi jogurt i dołoży do niego np. jakiś mus z owoców albo owoce to można to wymieszać i zostawić do ostygniecia czy się nie miesza tego póki ciepłe?
    Pozdrawiam
    Ania

Skomentuj

