Chleb pszenno żytni z migdałami

chleb pszenno żytni

Od kiedy chleb na drożdżach wyrasta mi 12 godzin, uważam że to najlepsza wersja chleba drożdżowego:) Wcale nie trzeba dużo drożdży by chleb był miękki i elastyczny. By nie kruszył się przy krojeniu. By był równomiernie wyrośnięty. Trzeba mu dać tylko jedną noc by drożdże sobie spokojnie popracowały i podzieliły się. Mąka jak ma wodę to pęcznieje a semolina w niej aktywuje się co sprawia że chleb nie kruszy się przy krojeniu. To tak jak smażymy naleśniki i jeśli ciasto na nie minimum 30 minut odstanie semolina w mące spowoduje że naleśniki są elastyczne i nie pękają przy składaniu.

Zapraszam po przepis:)

500ml wody
400 g mąki tortowej typ 450
200g mąki żytniej typ 1400
100 g mąki żytniej typ 2000
2 płaskie łyżeczki drożdży instant
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
4 łyżki płatków migdałowych

Forma na 1kg chleba

Za pomocą silnych rąk lub maszyny do pieczenia chleba wyrabiamy ciasto około 20 minut. Następnie dodajemy migdały i ponownie wyrabiamy. Odstawiamy na 1,5 godziny.

Ponownie wyrabiamy ciasto. Natłuszczamy formę i przekładamy do niej ciasto. Odstawiamy w miejscu o stabilnej temperaturze na okres wypełnienia całej formy chlebem. U mnie to trwało 10 godzin.

Chleb ze względu na dużą część żytniej mąki zbytnio nam nie wyrośnie za to przyjmie piękną formę. Piekarnik nastawiłam na 165 stopni i piekłam najpierw 10 minut. Następnie nastawiłam na 210 stopni i piekłam jeszcze 30 minut.

Odstawiałam do całkowitego ostudzenia.

Smacznego

3 thoughts on “Chleb pszenno żytni z migdałami

Skomentuj

