Ciasto korzenne z gruszkami

korzenne ciasto

Przy ostatnim spotkaniu moja teściowa poczęstowała mnie wybornym ciastem ze śliwkami, jak się okazało przepis na ciasto jest bardzo prosty. Lekko modyfikując przepis uzyskałam pyszne ciasto korzenne z owocami które miałam pod ręką.

4 jaja
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 oleju roslinnego
2 łyżki przyprawy do piernika
1 duża dojrzała gruszka

tortownica 26cm

Jajka z cukrem ubiłam na jednolitą masę podwajając jej objętość. Dodałam mąkę proszek i olej, ponownie miksowałam. Ciasto podzieliłam mniej więcej na połowę i do jednej połowy dodałam przyprawę piernikową.

Do natłuszczonej tortownicy przelałam jasną masę a następnie piernikową. Na wierzch ułożyłam obrane cząstki gruszki. Piekarnik ustawiłam na 180 stopni i piekłam przez 45 minut.

(Na prośbę czterolatka podałam z musem malinowym)

Smacznego

4 thoughts on “Ciasto korzenne z gruszkami

Skomentuj

