Kminkowe pulpety w cebulowym sosie

IMG_1374s

Mięsko z sosikiem zawsze szybko znika z talerza dziecka, ale i mąż był zachwycony:)

500g mielonej łopatki wieprzowej
1 jajko
1/2 bułki pszennej
1/2 szklanki ciepłego mleka
1/2 łyżeczki mielonego kminku
3 gałązki
szczypta soli

Sos
4 duże cebule
1/2 litra wody
1 łyżka masła
sól do smaku
2 łyżki mąki pszennej

Bułkę namoczyłam w mleku. Mięso wymieszałam z odciśniętą bułką piesiekaną natką jajkiem kminkiem i solą. Wyrobiłam na jednolitą masę i formowałam na małe pulpety. Wyszło ponad 20szt.

Cebulę pokroiłam w kostkę zalałam 1l wody dodałam masło i gotowałam 25 minut pod przykryciem. Przekładałam pulpety na wrzący wywar gotując na małym ogniu aż wypłyną. Pulpety wyciągnęłam a wywar zagęściłam resztą wody wymieszaną z mąką. Ciągle mieszając zagotowałam sos. Po wyłączeniu pulpety włożyłam do sosu by je wyławiać w cebulowej glazurze na kaszę, dodałam do tego buraczki na ciepło.

Smacznego

One thought on “Kminkowe pulpety w cebulowym sosie

Skomentuj

