Gulasz wołowy na piwie

wołowina na piwie

Zainspirowana carbonade de boeuf po przeglądzie szafek kuchennych poczyniłam danie bogate w żelazo, szczególnie polecam kiedy organizm osłabiony wirusami jesiennymi:)

750g mięsa gulaszowego wołowego
500 ml jasnego piwa (podobno z ciemnym jest jeszcze smaczniejsze)
1 łyżka cukru brącowego
1 łyżka octu jabłkowego
2 listki liścia laurowego
gałązka rozmarynu
woda
2 kromki chleba
musztarda sarepska
sól
gałka muszkatołowa

Mięso pokroiłam na kawałki ciut mniejsze niż gulaszowe. Kawałki mięsa podsmażyłam na łyżce smalcu by mięso ścięło się na zewnętrznej stronie. Zalałam piwem, dodałam cukier ocet rozmaryn i liście laurowe. Dusiłam pod przykryciem 2 godziny uzupełniając płyny wodą. Płyny powinny prawie przykrywać mięso.

Chleb posmarowałam musztardą i pokroiłam w kostkę, dodałam do mięsa i ciągle mieszając gotowałam. Kiedy chleb się rozpadł doprawiłam do smaku solą. Podałam z kaszą gryczaną i surówką z marchewki i jabłka.

Smacznego

2 thoughts on “Gulasz wołowy na piwie

Skomentuj

