Kurczak po baskijsku

kurczak po baskijsku

kurczak po baskijsku

Uwielbiam kuchnię francuską, za smak w potrawach. Kurczak po baskijsku zaciekawił mnie, w oryginalnym przepisie są długie zielone papryki niestety dostałam żółte i również je polecam ponieważ nie tłumią właściwego smaku. Pysznie polecam!

na 4 porcje

4 udka z kurczaka
4 pałki z kurczaka
2-3 łyżki oliwy z oliwek
2 papryki żółte
1 cebula
1 plaster szynki dojrzewającej
1 ząbek czosnku
250 ml wina półwytrawnego stołowego
200 ml wody
200 ml przecieru pomidorowego
1 łyżeczka suszonej papryki czerwonej
sól i pieprz

Kurczaka przyprawiłam do smaku i przełożyłam na patelnię z rozgrzaną oliwą. Smażyłam na każdej ze stron do 5 minut. Ściągnęłam mięso i przełożyłam paprykę pokrojoną w cienkie paski a cebulę posiekana w półksiężyce. Smażyłam 10 minut, dodałam posiekany czosnek i posiekaną szynkę smażyłam kolejne 10 minut. Dodałam wino i zagotowałam. Dodałam przecier wodę, zagotowałam i dodałam kurczaka. Bez przykrycia dusiłam 30 minut na małym ogniu. Kurczaka co jakiś czas obracałam. Płyny się częściowo zredukowały a sos zgęstniał. Podałam z ryżem

Smacznego

10 thoughts on “Kurczak po baskijsku

  1. Wszystko w porządku ale jak sama nazwa wskazuje jest to danie hiszpańskie a nie francuskie. Chyba że ktoś nie wie gdzie znajduje się kraj Basków. P.S. Najlepszy ze świeżych pomidorów lub suszonych w oliwie.

Skomentuj

