Pasztet grzybowy

pasztet grzybowy
pasztet grzybowy

Na Żarłostację przygotowałam 4 smaczne dania jednak to pasztet był najwyżej oceniany. Dziękuję i w odpowiedzi na wasze prośby śpieszę się z przepisem :) Żeby uzyskać 60 porcji na Żarłostację, przepis który dzisiaj podaję pomnożyłam czterokrotnie w trakcie jego przygotowywania.

Pyszny dodatek do chleba!

1/2 kg pieczarek
3 łyżki oleju
3 bułki kajzerki
250 ml mleka
3 jaja
cebula
12g suszonych podgrzybków
1/2 pęczku natki pietruszki
50 ml wywaru z podgrzybków

forma „keksówka”
bułka tarta

Pieczarki pokroiłam na 4 części i przełożyłam na rozgrzany olej. Pieczarki posoliłam i dusiłam aż do całkowitego zredukowania płynów. Bułki zalałam ciepłym mlekiem. Podgrzybki zalałam wodą i gotowałam 1 godzinę (nie wylewaj wody z grzybów). Cebulę pokroiłam drobno i usmażyłam na złoto.
Pieczarki z odciśniętą bułką i jajkami przetarłam blenderem na gładką masę. Odsączone podgrzybki oraz połowę porcji natki pokroiłam drobno i dodałam do masy pieczarkowej. Do masy również dodałam cebulę oraz 50ml wywaru z podgrzybków. W tym czasie sprawdzamy smak i doprawiam. Formę natłuszczam i obsypuję bułką tartą.
Piekarnik nagrzałam na 180 stopni i piekłam przez 1h.

Smacznego

Zdjęcia dzięki uprzejmości niezastąpionej osobie która troszczy się o nasze fotoreportaże Arkadiusz Kornacki Fotografia

2 thoughts on “Pasztet grzybowy

  1. Pasztet z grzybów to moja specjalność i wręcz mój ” znak rozpoznawczy” haha!
    Podobnie robię, choć widzę kilka ważnych różnic. A swej receptury nigdy nie zdradzam, to pilnie strzeżony mój sekret
    ” produkcji” ;)))

Skomentuj

