Chleb dyniowy

chleb dyniowy

Kolejny produkt ze sklepu redcoon.pl to strzał w dziesiątkę! Niesamowicie wykreowana blacha powoduje że dobrze łapie się rant oraz chleb po upieczeniu idealnie wychodzi z formy.

500ml wody
200g puree dyniowe*
2,5 łyżeczki soli
400g mąki pszennej typ 450 (tortowa)
200g mąki żytniej typ 720 (chlebowa)
100g mąki żytniej typ 1400 (sitkowa)
2 łyżeczki drożdży instant

Za pomocą automatu do chleba lub silnych rąk wyrób ciasto na jednolitą masę i odstaw do wyrośnięcia. Natłuść blachę olejem roślinnym i przełóż do niej ciasto. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. W związku z tym że za chleb wzięłam się późnym wieczorem i w domu nie było już zbyt ciepło, chleb rósł do rana. Wypełnił całą formę. Piekarnik (gazowy) nastawiłam na 230 stopni, wstawiłam chleb przy czym zmniejszyłam na 210 stopni i piekłam 50 minut.

Smacznego

* 3,5 szklanki puree dyniowe
1/2 dyni hokkaido (około 1-1,5 kg) ze skórą pokroiłam na kawałki 3-4 centymetrowe lekko posoliłam i posmarowałam oliwą z oliwek. Piekłam w nagrzanym piekarniku na 180 stopni 1 godzinę. Następnie za pomocą blendera przecieram prawie na gładko by uzyskać masę ale z kolorowymi drobinkami.

Użyte produkty:

Kaiser Backform Brot-Back-Form (Forma do chleba (650302))
Fiskars 858155 Functional Form (Szpatułka do ciasta, 26,5 cm)
Fiskars 838040 Kitchen Smart (Pędzelek do ciasta, 21 cm)

4 thoughts on “Chleb dyniowy

Skomentuj

