Muffiny z makiem i brzoskwiniami

muffiny z makiem i brzoskwiniami

Dostałam od cioci małe ogrodowe brzoskwinie, część zjedliśmy a część miałam ochotę upiec w cieście. Takie pomysły nachodzą mnie o różnej porze, np 1h przed wyjściem z domu;) Również i tym razem ciasto szybko i sprawnie przygotowałam w speedcook.

2 jaja
175g cukru
1 filiżanka oleju rzepakowego
200g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 filiżanka maku
1/2 filiżanki mleka

6 małych brzoskwinek

filiżanka = 200ml
standardowa forma na 12 muffin

Jaja i cukier mieszałam obrotami 3 przez 30 sec. Zmniejszyłam na obroty 2 i dodawałam olej przez górny otwór, następnie mąkę i proszek. Dodawałam mleko i mak i zwiększyłam obroty do 3 na 20 sec. Ciasto dość lepkie, za pomocą 2 łyżek nakładałam do papilotek. Do każdej foremki również dodawałam po pół brzoskwini.

Piekarnik (gazowy) nagrzałam na 195 stopni i piekłam około 30 minut. Babeczki są mało słodkie, jeśli lubisz słodsze dodaj 50g więcej cukru.

Smacznego

2 thoughts on “Muffiny z makiem i brzoskwiniami

Skomentuj

