Zupa cebulowa z cydrem

zupa cebulowa na cydrze

Pyszne połączenie smaków! Długo duszona cebula, danie bez zapiekania. Zapraszam po przepis:

na 4 porcje
700g cebuli
300ml cydru
700ml wywaru wołowego
liść laurowy
gałązka świeżego rozmarynu
sól
3 łyżki masła
(+ masło na pieczywo)
bagietka francuska
100g sera żółtego miękkiego

Cebulę posiekałam w rozdrabniaczu by zmniejszyć ilość łez, jeśli nie masz z tym problemu polecam siekanie nożem na pół plasterki. Na głębokiej patelni rozgrzałam masło i dodałam cebulę, posoliłam i dusiłam pod przykryciem minimum 40 minut co chwilę mieszając. Nie można pozwolić by cebula się przypaliła bo zupa będzie gorzka a powinna być półsłodka.

Dodałam cydr oraz liść laurowy z rozmarynem, dusiłam kolejne 20 minut. Dodałam wywar i dusiłam kolejne 20 minut.

Pokrojone kromki bagietki posmarowałam masłem i posypałam startym serem. Na osobnej patelni rozgrzałam odrobinę masła i smażyłam pieczywo pod przykryciem aż ser się rozpuści.

Nalewałam gorącą zupę i układałam na niej jeszcze ciepłe grzanki. Po kilku minutach bagietka swobodnie daje się kroić łyżką.

Pysznie polecam!

2 thoughts on “Zupa cebulowa z cydrem

Skomentuj

