Ratatuj (Ratatouille)

Ratatouille

Ratatouille

Zaskoczył mnie opis przygotowania ratatuja, gdzie wyraźnie jest napisane że warzywa gotuje się osobno? Tak też zrobiłam, powinnam zaznaczyć że proporcje są moje. Również poszłam na skróty wraz z autorką i wszystkie warzywa gotowałam po kolei w jednym garnku. Smak łagodniejszy niż sadziłam, za to każde warzywo ma zdecydowanie swój smak. Uczta dla podniebienia:)

Inspiracja z książki „Kuchnia francuska” Sarah Woodward

1 bakłażan (około 500g)
1 cukinia (okło 650g)
1 czerwona papryka
1 cebula
puszka krojonych pomidorów w zalewie
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki tymianku otartego Kotanyi
1/2 łyżeczki bazylii otartej Kotanyi
olej rzepakowy
sól

Bakłażan i cukinie kroję na 1cm plastry, większe plastry przekrawam na pół. Solę i odstawiam na 20 minut. Płuczę i wrzucam na gotująca się wodę z 4 łyżkami oleju. Gotuję w kolejności: bakłażan (8 minut), cukinia (6 minut), papryka (16 minut), cebula (10 minut). Gotując w kolejności nie dokładam do garnka, tylko wykładam ugotowane i gotuję kolejne. Czosnek ucieram i mieszam z ziołami, dodaję do pomidorów. Warzywa przekładam do ceramicznego woka, dodaję zioła, pomidory z zalewą i duszę 30 minut. Odstawiam do lekkiego ostudzenia.

Smacznego

5 thoughts on “Ratatuj (Ratatouille)

Skomentuj

