Stek z indyka w majonezie czosnkowym

stek z indyka

Miękkie mięsko do świeżych warzyw do królewski obiad dla mojej rodziny. Zapraszam po przepis:)

filet z indyka (około 500g)
przyprawa do steku i potraw z grilla Kotanyi
1 żółtko
1 ząbek czosnku
szczypta soli
1/2 filiżanki oleju rzepakowego

Z fileta uzyskałam 7 zgrabnych kotlecików, przyprawiłam je przyprawą i odstawiłam by nabrały trochę temperatury pokojowej. Żółtko ucieram z czosnkiem i solą na jednolitą pastę, po kropelce dodaję oleju uzyskują aromatyczny majonez. Trzeba pamiętać że jeśli żółtko jest zbyt zimne mogą powstać grudki.

Majonezem smaruję jedną stronę kotlecików i smażę na średnim ogniu na oleju zaczynając od strony na której nie ma majonezu. Na patelnię wrzucam również gałązkę świeżego rozmarynu. Krótko smażę i gdy widzę że już jest lekko zrumienione mięsko przewracam je na drugą stronę. Czas smażenia jest krótki bo wtedy zachowuję miękkość mięsa. Podałam z ziemniaczkami i fasolką.

Smacznego

3 thoughts on “Stek z indyka w majonezie czosnkowym

  1. Nie ma to jak domowy majonez :) Ja co prawda dodaję zawsze całe jajko, ale tu pewnie by się to nie sprawdziło. No i olej rzepakowy jest najlepszy, bo ma neutralny smak, a przy okazji jest najzdrowszym z olejów :) Zjadłabym sobie takiego indyczka ;)

Skomentuj

