Clafoutis ze śliwkami

clafoutis ze śliwkami clafoutis ze śliwkami

Przepis inspirowany niebywałą książką Kuchnia Francuska Sarah Woodward. Pyszny deser, polecam!:)

500g węgierek
300ml mleka
100g cukru pudru
180g mąki pszennej
4 jaja
szczypta soli
50g masła (+ masło do smarowania formy)

forma do tart 28cm

Formę natłuściłam masłem i ułożyłam na dno przekrojone na pół (wydrążone) śliwki. Mleko zagotowałam i odstawiłam do ostudzenia. Mąkę połączyłam z cukrem, solą, ubitymi jajami, roztopionym masłem, jeszcze ciepłym (przecedzonym)mlekiem i dokładnie wymieszałam. Masę wylałam na śliwki i piekłam w 180 stopniach 45 minut. Po czym stwierdzając że góra jest blada wsadziłam jeszcze do piekarnika na 15 minut. Jeśli Twój piekarnik nie grymasi powinno wystarczyć 45 minut.

(Ciasto bardzo nie opadnie jeśli ostatnie 10 minut będziesz piec z uchylonym piekarnikiem)

Smacznego

3 thoughts on “Clafoutis ze śliwkami

Skomentuj

