Makaron z bobem

makaron z bobem

Lubię minimalizm w kuchni, tym razem spowodował że zjadłam bób ze smakiem – o dziwo!;) Jak gotować bób poinformowała mnie życzliwie Pani u której go kupowałam, udało się.
Zapraszam po przepis.

500g świeżego bobu
350g makaronu penne (durum)
2-3 łyżki masła
sól
1 ząbek czosnku

Zagotowałam wodę w garnku, wrzuciłam bób. Od chwili zagotowania odczekałam 8 minut, posoliłam i gotowałam jeszcze 2 minuty. Bób ugotowany odcedziłam a po ostudzeniu łatwo obrałam. Makaron (z pszenicy durum)gotowałam do 12 minut.

Czosnek pokroiłam drobno i dodałam na głęboką patelnie z rozgrzanym masłem. Przełożyłam bób i odcedzony makaron. Szybko mieszałam i podgrzewałam by wszystkie składniki były tej samej temperatury. Doprawiam do smaku i gotowe:)

Smacznego

6 thoughts on “Makaron z bobem

  1. Krysiu, to ja Ci jeszcze podpowiem (jako wychowana na bobie i uwielbiająca go od zawsze), że gotuję go z dodatkiem soli, cukru i gałązki koperku. A i gotuję w dużej ilości wody, bez przykrycia, aby kwas szczawianowy się uwolnił i nie zniszczył chlorofilu zawartego w bobie.
    Ja osobiście najbardziej lubię taki bez dodatków i młodego bobu nie obieram ze skórki, bo ona zawiera najwięcej przyjaznych składników.

Skomentuj

