Papryka faszerowana

papryka faszerowana

Mam ochotę na faszerowane warzywa pomyślałam rano, po czym pojechałam na rynek opolski by znaleźć inspirację do pomysłu. Są! Piękne papryczki:) Do tego zamiast mięska mielonego niezbyt tłusty boczek, kaszę mung również kupiłam na rynku w sklepie z różnymi ziarnami. Zapowiada się pysznie.  Zapraszam po przepis:)

na 6 porcji

1kg „papryki rocznej
200g kaszy pełowej
380g boczku wędzonego
100g fasoli mung
1 ząbek czosnku
50g sera typu bałkański

olej rzepakowy

Paprykę przekrawam na pół, myję ją i osuszam. Spodnią część papryki która będzie przylegać do blachy smaruję cienko olejem. Kaszę gotuję 15 minut, fasolę gotuję 45 minut. Boczek kroję w drobną kostkę i smażę na patelni by wytopić troszkę tłuszczu. Boczek z tłuszczykiem mieszam z kaszą i fasolą, ewentualnie doprawiam solą. Na końcu dodaję drobno posiekany czosnek.

Paprykę faszeruję lekko wyrównując łyżką, na wierzch posypuję drobno pokrojonym serem. Piecz w 195 stopniach 25 minut. Od spodu papryczka będzie troszkę spieczona, za to reszta idealnie miękka. Podałam z cienką strugą ketchupu.

Smacznego

11 thoughts on “Papryka faszerowana

  1. Uwielbiam paprykę! Faszerowaną robię inaczej, wyłącznie pełną, czerwoną i zwykle a la gołąbki, z tym, ze do farszu daję mięsko drobiowe.Polecam Krysiu, lekkie i znakomite! :)

  2. Myślę, że Twój blog kulinarny jest jednym z najlepszych. Konkurencja w tym względzie jest duża, wiem, bo bywam tu i tam. Wielu usiłowało połączyć gotowanie z „zarabianiem”, ale jesteś jedną z nielicznych, która potrafi robić to z wdziękiem, znajdując właściwe proporcje. Odpowiadając pewnym „malkontentom” powiem tak, że wszystko jest sztuką. W Twoim przypadku mamy dobrą bazę: kulinarną wiarygodność. Pamiętam Twoje początki pani domu (kuchni).To co wynosimy z domu jest przecież tylko punktem wyjścia do samodzielnego zmierzenia się z patelnią. Dlatego nie ma lepszych przepisów nad te proste, codzienne. Gotowanie dla rodziny dzień po dniu to nie jest program telewizyjny. Ma być smacznie dla małolata i dla czujnej teściowej. To codzienne gotowanie, ten „pomysł na”, jest chyba największym wyzwaniem. Osobiście podziwiam Wiewiórkę, że ma „ten pomysł” dzień po dniu, bo gdyby na mnie trafiło to codziennie byłaby jajecznica. Dlatego podziwiam Cię, że codziennie czarujesz coś w kuchni. Z prostych, dostępnych produktów, że ten obiad to inspiracja. Nikt na co dzień nie ma zamiaru poświęcać na gary całej dniówki, bo każdy pracuje.
    A co do reklamy. To chyba żaden grzech zrobić raz na czas konkurs dla czytelników, czy zareklamować dobry produkt. Chyba każdy ma swój rozum. Praktycznie już nie ma programów w radiu czy tv nie przerywanych reklamami. Każdy nauczył się, że to oferta a nie przymus. Chyba, że trafiło na idiotę, który kupuje reklamowany klej do protez jeszcze mając swoje zęby.

  3. To nie wyrozumiałość, to szczerość ;) Tym, którzy mają krótką pamięć to pragnę też przypomnieć Twoje charytatywne akcje na rzecz „SOS Wioski Dziecięce” czy wspieranie Stowarzyszenia Pomocy Osobom Niepełnosprawnym BEZ BARIER.

    Blogi kulinarne mają swoją specyfikę, to nie są literackie wypociny do szuflady czy pamiętnikarskie foto. Czy ktoś komuś broni, by był sławny i bogaty? Niech sam zmierzy się z rzeczywistością. Miałaś pomysł na bloga, świetnie Ci idzie. Masz we mnie wiernego fana. Lubię Twoje przepisy, bo to zwykły kawałek kuchni. Smacznej i dobrej, a pomysły są cenne, inspirujące. Wiele z nich wykorzystałem – jak sama zauważyłaś – bo często jako laik dopominałem się doprecyzowania. Tak trzymaj Krysiu, a jak coś będzie „nie halo” to pierwszy Ci o tym powiem.

    1. O widzisz ja też zapomniałam:) Trzeba mi czasami przypomnieć, co do Charytatywnych Akcji bo komplet mam i mogłabym znowu wystawić:)
      Zawsze ceniłam i będę cenić krytykę konstruktywną dzięki której mój blog się rozwija. Dziękuję że jesteś i czuwasz:)

Skomentuj

