Zupa krem z melonem ogórkiem ananasem i kiełkami. BenQ

zupa krem z melona

Pierwotnie chodziła za mną zupa z mango, można było ją zrobić na zimno ale… :) Mango w sklepie było niedojrzałe i pogoda też się zmieniła bo jest zimno i fajnie jak zupka jest ciepła. Zmieniłam kompozycję smaku, wyszła znakomita! Polecam

na 3-4 porcje
1 melon galia
1 duży ogórek
1 cebulka
1/2 ananasa
1/2 gałązki rozmarynu
szczypta soli
800ml wody
3-4 łyżkek oleju rzepakowego
2 szczypty soli

200g kiełków do smażenia
200g ryżu naturalnego

Cebulkę drobno kroję i wrzucam na rozgrzany olej (2-3 łyżki), jak cebula puści zapach zmniejszam ogień i dodaję resztę składników. Melona obieram, wydrążam kroję w kostkę. Ananas z wierzchu okrawam, wykrawam twardy środek i kroję w kostkę. Ogórek przekrawam na pół (nie obieram), wydrążam i kroję w grubsze plasterki. Dodaję wszystko na patelnię wraz z rozmarynem. Podsypuję szczyptą soli i dusze do miękkości około 15min. Dodaję szczyptę soli, wodę i duszę około 4-5 minut, wyciągam rozmaryn. Rozdrabniam blenderem i gotowe:)

Ryż gotuję według instrukcji na opakowaniu. Kiełki smażę na 1 łyżce oleju do 5 minut. Wykładam ryż, zalewam zupą i posypuję kiełkami.

Smacznego

Ostatnio moje zdjęcia nabrały nowego wymiaru a to wszystko dzięki firmie BenQ dzięki której mogę przez pewien okres testować aparat BenQ GH200. Jestem nim zachwycona, jego domyślne ustawienia są bardzo inteligentne. Przestałam mieć problem z balansem bieli. Parujące danie już nie jest dla mnie problemem do fotografowania bo dzięki temu że jest zoom 12 krotny para nie ma styczności z obiektywem:) Jest wyższej klasy niż ten co posiadam. Urzekła mnie duża ilość trybów, np „fotografowanie jedzenia” „fotografowanie zwierząt” „fotografowanie uroczystości”… nie spotkałam się wcześniej z takimi trybami. Jestem zachwycona i już wiem że ciężko mi będzie z nim się rozstać:)
Serdecznie polecam!

One thought on “Zupa krem z melonem ogórkiem ananasem i kiełkami. BenQ

  1. ale to samokowcie wygląda. ubóstwiam melona (szkoda, że tak rzadko można kupić dojrzały w Polsce). Lubie wyszukiwać takie kulinarne inspiracje na blogach/ Pozostaje mi teraz tylko zakup blendera, bo niestety nie mam. Ostatnio jak byłam u znajomej robiłyśmy koktajl z melona i pomarańczy – pyszota! Ona ma blender ktory super szybko działa a jak dodałyśmy lod to tez poradził sobie z nim w oka mgnieniu. Musze taki sprawić i zrobic twój przepis. dzięki za inspirację!

Skomentuj

