Zapiekanka z makaronem i kalafiorem

zapiekanka z makronem i kalafiorem

Jeśli tak jak mi zostaje ci zawsze makaron w opakowaniu teraz jest odpowiednia pora by go wykorzystać:) Mieszaj makarony z pszenicy durum lub jajeczne, nie mieszaj różnych gatunków ponieważ mają radykalnie różny czas gotowania.

– 250g makaronu mieszanego
– 1 mały kalafior (380g)
– 100g sera żółtego gouda

zalewa
– 150ml śmietanki 18%
– 2jaja
– 1/2 łyżeczki ziół dalmatyńskich
– sól

dodatki
– 2 kawałki pomidora suszonego z zalewy oliwnej
– kilka gałązek świeżego koperku
– 1 łyżka bułki tartej (na wierzch)

forma ceramiczna Ø 22cm

Makaron ugotowałam według instrukcji na opakowaniu, odcedziłam.  Zagotowałam osobno wodę w innym garnku posoliłam i dodałam różyczki kalafiora, gotowałam 3 minuty. Odcedziłam. Ser żółty starłam na grubych oczkach tarki. Składniki na zalewę dobrze wymieszałam.

Lekko przestudzony makaron wymieszałam z pokrojonymi drobno suszonymi pomidorami i połową zalewy. Również kalafior wymieszałam z resztą zalewy i posiekanym koperkiem.

Formę wysmarowałam masłem i obsypałam bułka tartą. Przełożyłam makaron, kalafior a na wierzch posypałam serem żółtym. Rozlałam pozostałą w miskach zalewę i posypałam odrobiną bułki tartej.

Piekłam w piekarniku nagrzanym na 195 stopni 45 minut. Po wyciągnięciu z piekarnika odstawiłam na 10 minut.

Smacznego

5 thoughts on “Zapiekanka z makaronem i kalafiorem

Skomentuj

