Brioszka kokosowa (wypieki z automatu)

chleb kokosowy

Kiedy nie mamy czasu na bieganie po sklepach za chlebem, ani czasu na ręczne jego przygotowanie zostaje niezawodny automat. Mój mąż bardzo sobie chwali pieczywo z niego, ja mniej ale tylko ze względu na formę chleba. Chlebek wyszedł mięciutki, jak chałka z nutą kokosową:)

– 70g masła
– 240ml mleka
– 1,5 łyżeczki drożdży instant
– 2 łyżki cukru
– 1 łyżeczka soli
– 50g wiórków kokosowych
– 400g mąki pszennej (typ 750)

Masło roztopiłam, mleko podgrzałam. Dodałam do formy, a w następnej kolejności drożdże, cukier, wiórki, mąka i sól. Ustawiłam na program „pieczywo francuskie” (bywa też program o nazwie „brioche”) o wadze 750g i średnio wypieczona skórka. Po upieczeniu wyciągnęłam z formy i studziłam na kratce około 1h.

Smacznego

2 thoughts on “Brioszka kokosowa (wypieki z automatu)

  1. Uwielbiam smak kokosu. Kokosanki to moje ulubione ciastka i aż ciekawi mnie efekt takiego chlebka. Jak smakuje? I czy pasuje do czegoś, czy na bezpośrednio? :)

    1. Gdybym dała 2x więcej kokosu i dodatkowo łyżkę cukru byłaby słodka bułka:) Przy tych proporcjach spokojnie można taki chlebek jeść z wytrawnymi dodatkami. Jest lekki posmak i minimalna woń kokosu, ale nie narzuca się;)

Skomentuj

