Ciasto na Dzień Mamy – Marchewkowy keks

ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe kojarzyło mi się do tej pory jako dość ciężkie w konsystencji. Kilka dni temu zostałam poczęstowana właśnie takim wypiekiem i nie mogłam się nadziwić jakie ono miękkie i pyszne oraz banalnie proste do wykonania. Dziękuję za przepis Pani Julio:)

Następnego dnia w przedszkolu syna nauczycielka zapytała mnie czy coś upiekę na występy dzieci z okazji „Dnia Mamy”. Zgodziłam się i wiedziałam już co upiekę:)

Ciasto jest dość słodkie, następnym razem wezmę 3/4 szklanki cukru. Co do formy również polecam w jednej keksówce lub w tortownicy 26cm, będzie wyższe.

na 2 keksówki
– 4 jajka
– 2 szklanki (nie ubitej) tartej (na małych oczkach tarki) marchewki
– 2 szklanki mąki tortowej
– 1 szklanka cukru
– 1 szklanka oleju rzepakowego RAPSO
– 1 łyżeczka cynamonu
– 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
– szczypta soli
– 3 łyżki włoskich orzechów tartych
– 100g mieszanki skórek kandyzowanych
– 3 łyżki suszonej żurawiny

szklanka=250ml
forma (keksówka) 300x110x75mm

180 stopni 1h

Jajka ubijałam mikserem tak długo aż podwoiły swoją objętość. Dodawałam pomału cukier i miksowałam. Dodawałam pomału olej i miksowałam. Miksując dalej dodałam mąkę, sodę i cynamon. Marchew, skórki, orzechy i żurawinę dokładnie wmieszałam.

Piekarnik (gazowy) nastawiłam na 180 stopni. Natłuściłam formy i obsypałam bułką tartą. Przelałam ciasto do form i piekłam 1h. Następnie wyciągnęłam z formy i odstawiłam na kratkę do wystudzenia.

Pysznie polecam:)

5 thoughts on “Ciasto na Dzień Mamy – Marchewkowy keks

  1. Oleju Rapso nie znam, ale rzepakowy gości w mojej kuchni od zawsze – najlepszy do wszystkiego, także do wypieków, bo ma najkorzystniejszy skład tłuszczowy i przy tym sporo omega-3 i witaminy E :)

Skomentuj

