Domowe praliny u Karoliny :) (Opolska Blogosfera)

domowe czekoladki

domowe czekoladki

domowe czekoladki

Plan był taki że się spotkamy się z Karoliną (quchniakaroli) zrobimy pralinki i wrócimy do swoich zajęć;) Nie spodziewałam się jednak ćwiczeń jogi przed kinect xbox-em, ani 5 kilowej niespodzianki która jest marzeniem nie tylko dzieci:)))

Zacznijmy od początku.

Pralinki które ja robiłam są z białej czekolady z nadzieniem mlecznym z dodatkiem wiśni. Karolina robiła pralinki z mlecznej czekolady z nadzieniem czekoladowo-orzechowym.

W trakcie nauki zostałam poczęstowana niebiańską babeczką z kremem:)
DSC06949sDSC06951sDSC06954s

Miałam okazję zobaczyć jak wygląda 5 kg nutella , do tej pory nie mogę w to uwierzyć;))) A żeby kalorie nie poszły w boczki Karolina na kinect xbox pokazała mi jak daje sobie wycisk, a ja skorzystałam i zrelaksowałam się dzięki jodze.

IMG_3476p IMG_3470

To nie pierwsze i nie ostatnie spotkanie dzięki Opolskiej Blogosferze wymieniamy się umiejętnościami, spotykamy się i miło spędzamy czas. Jeśli jesteś z woj.opolskiego również zapraszamy.

Białe pralinki z wiśnią
(na jedną foremkę)
– 150g białej czekolady
– 200g drobnych wiśni z kompotu
– 4 łyżki mleczka w tubce (śmietankowe)

– silikonowa foremka na praliny

Czekoladę lekko podgrzewamy w kąpieli wodnej lub w specjalnym do tego urządzeniu.

DSC06942sc DSC06938sc

Kiedy czekolada ma konsystencję leistą możemy zacząć rozsmarowywać ją dokładnie w każde zagłębienie foremki. Oczywiście to mój debiut i Karolina musiała pomagać ale dzięki niej nie poddałam się. Po nałożeniu pierwszej warstwy wstawiamy formę do lodówki na 10 minut.

DSC06935sc DSC06956sc

Następnie lekko podgrzewamy czekoladę i odstawiamy, nakładamy drugą warstwę czekolady. Ponownie wkładamy do lodówki na 10 minut. W tym czasie zajmujemy się nadzieniem. Mieszamy 3-4 łyżki leistej czekolady z mleczkiem z tubki. Na początku czekolada się lekko zetnie, ale nie przestawaj mieszaj i zaraz nadzienie będzie znowu płynne.

DSC06963sc DSC06965sc

Nadzienie nakładaj maksymalnie do połowy wysokości foremki. Wiśnie odsącz i wkładaj w każdą foremkę lekko dociskając. Jeśli jest potrzeba uzupełniamy odrobinę nadzieniem, ale zachowując miejsce na zalanie czekoladą. Odstawiamy do lodówki na 20 minut.

DSC06967sc

Podgrzewamy resztę czekolady i zamykamy pralinkę lekko wyrównując. Odstawiamy na 1h do lodówki.

DSC06968sc DSC06970sc

domowe pralinki

2 thoughts on “Domowe praliny u Karoliny :) (Opolska Blogosfera)

Skomentuj

