Wegańska drożdżówka z rabarbarem

wegańska drożdżówka

Inspiracją jest spotkanie rodzinne na ognisku w Niwkach pod Opolem, wybieramy się z koleżanką. Wiedziałam też że będzie dość wegetariańskie grono. To ciasto to był trening:) Pysznie polecam.

– 500g mąki tortowej
– 1 szklanka mleka lnianego
(przepis w opisie przygotowania)
– op drożdży instant (7g)
– szklanka cukru
– szczypta soli
– 1/2 szklanki oleju rzepakowego
– 1,5 łodygi rabarbaru

szklanka=250ml

Rabarbar umyłam, obrałam i pokroiłam drobno.
Mleko lniane: Szklankę siemienia lnianego zalałam 5 szklankami wody i rozdrobniłam blenderem do uzyskania jednolitej „masy”, konsystencja kleista. Uzyskaną „paćkę” przecedziłam przez drobne sito metalowe. Uzyskałam tak jakby kisiel nie przeźroczysty.

Mąkę, mleko, cukier, olej, drożdże wyrobiłam na jednolitą masę i odstawiłam w miejsce o stabilnej temperaturze pokojowej. Wyrastanie zajęło około 10h, tyle mojemu ciastu zajęło podwojenie swojej objętości.

Blachę wysmarowałam olejem i wysypałam bułką tartą. Ciasto nieregularnie przełożyłam na blachę. Wysypałam pokrojony rabarbar na wierzch i nagrzałam piekarnik(gazowy).

Piekłam w 180 stopniach 1,20h

Smacznego

One thought on “Wegańska drożdżówka z rabarbarem

Skomentuj

