Pulpety z rukolą w sosie pomidorowym

pulpety w sosie pomidorowym

Smak i zapach rukoli idealnie pasuje mi jako dodatek do mięs, ale tym razem nie jako sałatka;)

na 14 pulpetów
– 500g mielonej łopatki wieprzowej
– 2 szalotki (lub 1 biała cebula)
– 2 garście rukoli
– 1 jajko
– 1/2 kromki podsuszonego pszenno-żytniego chleba
– sól i pieprz

– mąka do obtaczania pulpetów (pszenna typ 500)
– 2-3 łyżki oleju do smażenia

– 2,5 szklanki zimnej wody
– 1 czubata łyżka mąki
– 2 łyżki koncentratu pomidorowego
– 1 łyżeczka papryki słodkiej w proszku
– sól do smaku

– płytka patelnia 28cm
– głęboka patelnia 28cm

szklanka = 250ml

Szalotki poszatkowałam drobno, rukolę poszarpałam a z chleba obcięłam skórki i pokroiłam w kostkę. Wszystko dodałam do mięsa, dodałam jajko. Dokładnie wyrabiam, doprawiam do smaku i odstawiam na 30-45 minut.

Przygotowałam sobie dodatkowo miskę z wodą i miskę z mąką. Formowałam średniej wielkości kulki i obtaczałam je w mące. Płukałam ręce w wodzie i formowałam kulki i obtaczałam w mące i tak powtarzałam czynność do wykorzystania masy mięsnej.

Na patelni z olejem podsmażam z dwóch stron na średnim ogniu pulpety, by mąka lekko się zrumieniła. Ściągam z patelni i przygotowuję następną patelnię. Wlewam 2 szklanki wody, zagotowuję wodę i przekładam pulpety. Zmniejszam ogień i duszę chwilę pod przykryciem. Pozostałe 1/2 szklanki wody mieszam z mąką, papryką i koncentratem pomidorowym tak by nie było grudek. Dodaję na patelnię z pulpetami, mieszam i duszę około 7-9 minut. Sprawdzam smak sosu i ewentualnie doprawiam. Podaję z makaronem tagliatelle polewając danie uzyskanym sosem.

Smacznego

Skomentuj

