Polędwiczka w sosie słodko kwaśnym

wieprzowina słodko kwasna

Przepis zainspirowany daniami z książki „Podróże Kulinarne. Kuchnia Chińska. Tradycje Smaki Potrawy”

na 4 porcje
– 1 polędwiczka wieprzowa (430g)
– 1 puszka ananasa w kawałkach (380g netto)
– 2 małe ogórki zielone (około 300g)
– 1 papryka zielona
– 2 łyżki sosu sojowego jasnego
– olej do smażenia
– 2 łyżki mąki ziemniaczanej
– 25 ml octu jasnego (cytrynowy)
– 1 szklanka wody (+ 1 łyżka mąki ziemniaczanej)

Paprykę pokroiłam w kostkę, ananas odsączyłam (nie wylewaj syropu!). Ogórki umyłam i obcięłam końce, przekroiłam wzdłuż na pół i wydrążyłam łyżeczką. Skórę na ogórkach zostawiam i pokroiłam cienko. Polędwiczkę pokroiłam w plastry max 1cm. Oprószyłam 2 łyżkami mąki ziemniaczanej i obsmażyłam na patelni z rozgrzanym olejem. Mięso przełożyłam na talerz z papierem śniadaniowym. Na patelni po mięsku przełożyłam drobno pokrojoną paprykę i smażyłam na średnim ogniu ciągle mieszając.

Kiedy miałam pewność że papryka jest miękka, dodałam syrop ananasowy, sos sojowy i ocet. Zagotowałam. Dodałam mięso, ananas, ogórki i mieszając dusiłam aż ogórek zmięknie. Wodę rozrobiłam z 1 łyżką mąki i dodałam mieszając. W międzyczasie również mąka z mięsa troszkę się uwalnia i może być tak że trzeba będzie trochę wody dodać by sos nie był zbyt gęsty. Podałam z makaronem kolanka.

Smacznego

One thought on “Polędwiczka w sosie słodko kwaśnym

Skomentuj

