Chleb pszenno żytni z sezamem i lnem

chleb pszenno żytni

chleb pszenno żytni

chleb pszenno żytni

Dzisiaj chleb na drożdżach piękny miękki i smaczny. Polecam!  Przepis na chleby drożdżowe inspirowane przepyszną książką „Domowy chleb” Y.Cadiou, C.Le Hingrat, Ch. Cousin, S.de Marin.

– 300g mąki żytniej typ 1400
– 350g mąki pszennej typ 500
– 1 opakowanie(7g) drożdży instant + 1 płaska łyżeczka drożdży instant dodatkowo
– 250-300ml letniej wody
– 1 łyżka miodu
– 1 łyżeczka soli
– 3 łyżki oliwy

– 3 łyżki ziaren sezamu
– 3 łyżki siemienia lnianego

2 formy(keksówki) 300x110x75mm

Krok 1

Wszystkie składniki (oprócz ziaren) wyrabiam dokładanie ręką tak długo aż ciasto będzie bez grudek i miało jednolity kolor. Zostawiłam w misce i odstawiłam w miejsce gdzie temperatura pomieszczenia jest stabilna. Odstawiam na 2h, ciasto podwaja swoją objętość.

(wersja dla maszynistów)

Przełóż produkty płynne, następnie sypkie i włącz program do wyrabiania ciasta ale bez pieczenia (u mnie trwa 1,5h)

Krok 2

Siemie lniane i sezam podprażyłam na suchej patelni tak by sezam lekko się zezłocił. Ziarna dodałam do ciasta i ponownie wyrabiam ciasto. Formy smaruję masłem i wysypuję otrębami owsianymi. Ciasto przekładam do forem, opruszam mąką pszenną, przykrywam ścierką i odstawiam do momentu aż ciasto uzupełni formy.

Krok 3

Piekarnik (gazowy) nagrzewam na 230 stopni i piekę chleby 15 minut. Zmniejszam do 195 stopni i piekę kolejne 20 minut. Chleby wyciągam z formy i odstawiam na kratkę do ostudzenia.

Smacznego

2 thoughts on “Chleb pszenno żytni z sezamem i lnem

Skomentuj

