Spaghetti z sosem szpinakowym

spaghetti z sosem szpinakowym

Taka piękna pogoda a ja kręcę pedały roweru by zdążyć ugotować obiad i podać Babci. Jeszcze tak późno nie byłam, miałam 40 minut na przygotowanie/ugotowanie/podanie … zdążyłam:))

– 1 średnia cebula
– 2 łyżki oleju do smażenia
– 1/2 opakowania makaronu spaghetti (około 200g) – u mnie mieszanka pełnoziarnistego z pszennym
– 500 ml mleka
– 3 płaskie łyżki mąki pszennej typ 500
– 1/2 opakowania mrożonego szpinaku (około 220g)
– sól i pieprz

– największa patelnia jaką masz (u mnie ceramiczny wok)

Szpinak rozmroziłam w mikrofali w 40s. Cebulę pokroiłam drobno i usmażyłam na złoto na oleju z dodatkiem szczypty soli. Nastawiłam wodę na makaron a jak się zagotowała gotowałam w niej 10-12 minut.

Zimne mleko wymieszałam z mąką tak by nie było grudek, wlałam na patelnię i mieszając zagotowałam. Dodałam odciśnięty szpinak i doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Zagotowałam. Dodałam makaron, wymieszałam i odstawiłam pod przykryciem. Gaz wyłączyłam.

Za chwilę (5-7 min) wróciłam i nakładałam makaron z sosem na głębsze talerze.

Smacznego

3 thoughts on “Spaghetti z sosem szpinakowym

Skomentuj

