Zapiekanka śródziemnomorska

zapiekanka śródziemnomorska

Smaczny , lekki i pożywny obiad:)

– 6 średnich młodych ziemniaków (około 550g)
– 3 mięsiste pomidory
– 1/2 papryki żółtej
– 1/2 papryki pomarańczowej
– 200g fasolki szparagowej
(u mnie niestety dostępna tylko mrożona)
– 200g pieczarek
– 200 chudego boczku wędzonego

– mała smietana 12% (190g)
– 1 jajko
– łyżeczka suszonego tymianku
– 1 łyżeczka musztardy sarepskiej
– sól do smaku

Zaczęłam od ziemnków, umyłam je i gotowałam je w łupinach 30 min. Następnie po lekkim ostudzeniu obrałam i pokroiłam plastry. Boczek i pieczarki pokroiłam drobno i udusiałam bez dodatkowego tłuszczu. Fasolkę gotowałam 12 min., odcedziłam. Paprykę posiekałam w kostkę. Pomidory sparzyłam wrzątkiem i obrałam ze skóry, pokroiłam na ćwierćplastry.

Śmietanę, jajko, tymianek, musztardę i sól wymieszałam razem. Warzywa przełozyłam do miski i lekko wymieszałam, dodałam masę śmietanową i ponownie wymieszałam.

Formę (28cm) nie smarowałam niczym bo chciałam by warzywa troszkę się spiekły co nadaje potrawie wyraźnego smaku. Piekłam w piekarniku (gazowym) 30 minut w 210 stopniach. Na zapiekankę dla Babci i męża posypałam odrobinę startym żółtym serem.

Smacznego

4 thoughts on “Zapiekanka śródziemnomorska

Skomentuj

