Indyk w pomarańczach

indyk w pomarańczach

indyk w pomarańczach

Inspiracja z przepisu Indyk z marynowanymi cytrynami z książki „Kuchnia Dietetyczna – 1001 przepisów”

Dzięki cebuli danie nie jest zbyt kwaśne, bardzo łagodne niezbyt ciężkie danie:)

– 1 filet z indyka (około 750g)
– 3-4 łyżki oleju do smażenia
– 3 cebule
– 1 pomarańcza
– 75 ml wina białego półwytrawnego
– 75 ml soku pomarańczowego 100%
– gałka muszkatołowa
– sól

Z fileta wykroiłam 5 ładnych kotletów. Gałkę muszkatołową wymieszałam 1:1 z solą i opruszyłam mięso. Na głębokiej patelni rozgrzałam olej i obsmażyłam kotlety na średnim ogniu. Kotlety ściągnęłam mimo że w środku mięso było jeszcze różowe. Na tej samej patelni smażyłam posiekana cebulę na małym ogniu. Jak miałam pewność że cebula jest już miękka dodałam obrane cząstki z pomarańczy (bez błonek!), wino i sok. Zagotowałam mieszając i dodałam indyka. Wszystko dusiłam na małym ogniu 10 minut pod przykryciem. Podałam z ryżem naturalnym, polewając wszystko uzyskanym sosem.

Smacznego

3 thoughts on “Indyk w pomarańczach

  1. Powoli coraz bardziej doceniamy indycze mięso. Można by rzec, że wraca kuchnia mojej babci (świętej pamięci). Sama uwielbiała indyki, hodowała je nawet specjalnie pod swoje kulinarne preferencje. W rodzinie mieliśmy też jednego smakosza, który przy okazji rodzinnych obiadów potrafił „zanudzać” wyczuleniem na kilkanaście smaków; od chrupiącej skórki po mięsko jasne, ciemne czy różowe. Krótko mówiąc, był wtedy jednym z tych nielicznych przy stole, którzy potrafili docenić kunszt wielogodzinnych przygotowań. Ten smakosz, o którym wspominam zapewne wiedział o czym mówi, gdyż był dyrektorem jednego z najbardziej renomowanych krakowskich hoteli. Po tym przydługim wstępie powiem krótko; dla mnie indyk z nutą pomarańczy jest nie do przyjęcia. Chyba jedynie jako ciekawostka-eksperyment kulinarny. Prawdopodobnie dlatego, że smakowo nie pasuje mi owoc z innej strefy klimatycznej do swojskiego ptactwa ;)
    Tyle teorii, a wniosek, że muszę spróbować!

Skomentuj

