Gołąbki

gołąbki

Pierwsze danie które ugotował mąż, a Krysia tylko fotki pstryknęła.

– średnia główka kapusty
– 500g wieprzowego mięsa mielonego
– 280g ryżu białego
– 1 cebula
– 1 jajko
– pieprz czarny mielony
– sól do smaku
– 2 liście laurowe
– 3 ziela angielskie
– 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
– sól do smaku

– garnek 6l

Ryż ugotowałem na pół miękko, dodałem mięso, jajko sól i pieprz. Farsz mieszałem ręką by składniki dobrze się wymieszały.

Pierwsze 3 liście z kapusty zerwałem i odłożyłem na bok. Do garnka włożyłem kapustę, zalałem zimną woda i posoliłem. Gotowałem 15 minut. Wykroiłem kaczan, zebrałem 1/3 ugotowanych liści. Resztę kapusty włożyłem z powrotem do garnka i jeszcze chwilę gotowałem.

Wyciąłem grubszy kawałek z liścia, nałożyłem farszu wielkości dojrzałej mandarynki. Zawijałem dość ciasno i układałem do garnka. W pustym garnku czekały odłożone surowe i umyte liście z wierzchu kapusty. Powtarzałem tą czynność aż do całkowitego wykorzystania farszu.

Gołąbki w garnku zalałem wodą tak by górna warstwa nie moczyła się w wodzie. Dodałem zioła i gotowałem 35-40 minut pod przykryciem. Dodałem koncentrat pomidorowy i gotowałem jeszcze 10 minut.

Wyszło 13 gołąbków. Bardzo lubię gołąbki ze śmietaną, moja żona woli sos pomidorowy.

Smacznego

6 thoughts on “Gołąbki

Skomentuj

