Barszcz biały z makaronem

barszcz biały

Pomysł nie jest mój, powiem że nie wpadło by mi do głowy modyfikować pewnych potraw jeśli zawsze dobrze smakują. Tak jest właśnie z tym przepisem, wersję żurko-barszczu z makaronem jadłam u mojej starszej siostry bodajże 2 lata temu. Siostra ma wykształcenie gastronomiczne i generalnie bardzo smacznie gotuje i piecze. Tym razem bardzo byłam zaskoczona i przy komponowaniu, równie pozytywnie przy jedzeniu:) Makaron w ogóle nie „psuje” nam smaku dania, jego łagodny smak idealnie komponuje się do lekko kwaskowatej zupy. Dziękuję Jolu za inspirację:)

– garść suszonych prawdziwków
– 50g boczku wędzonego
– 0,5l zakwasu na barszcz biały
– 1,5l wody
– 2 łyżki przyprawy do żurku i barszczu białego Kamis
(Sól, czosnek, cebula, majeranek, pieprz czarny, marchew, liście laurowe, pasternak, ziele angielskie, koperek, liście selera)

dodatkowo
– po 1 jajku na talerz
– 1/2 opakowania makaronu Fale 45

Grzyby i boczek zalałam wodą i gotowałam 20 minut. Dodałam zakwas i przyprawy, mieszając co chwilę gotowałam 2 minuty. Na talerz ułożyłam ugotowany i odcedzonym makaron oraz pokrojone jajko i zalałam barszczem. Posypałam rzeżuchą.

Smacznego

5 thoughts on “Barszcz biały z makaronem

Skomentuj

