Wieniec drożdżowy

wieniec drożdżowy

Ciasto jest zmodyfikowaną bazą którą stosuję od dłuższego czas do strucli oraz przeróżnych ciast drożdżowych. Mleko zastąpiłam kefirem, a zamiast 3 jaj dałam 5 białek. Chciałam by ciasto było mniej puszyste ale też nie zbite. Wyszło idealne:)

Z przepisu wyszło ciasto na dwa wypieki, wieniec i chałkę. Chałkę będę piekła w formie na keksa.

na 2 wieńce
– 500g mąki tortowej
– 150g cukru
– 2 łyżeczki cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
– 5 białek
– 100g masła 82%
– 1/2 szklanki kefiru
– 1 op drożdży instant (7g)

– 1 jajko do posmarowania
– forma 26cm okrągła z kominkiem

Masło rozpuściłam, kefir wyciągnęłam chwilkę wcześniej. Dodałam jaja, cukier, mąkę i drożdże. Wyrabiałam tak długo aż masa będzie jednolita. Jak ciasto zacznie odchodzić od rąk, przełóż do miski i przykryj ścierką. Odstaw na około 1h. (Drożdże instant nie potrzebują osobnego wyrastania) Jeśli ciasto podwoi swoją objętość, przełóż do formy i ponownie odstaw na 30-45 min.

Połowę ciasta zamroziłam. Z pozostałej część uformowałam na długość strucli, przekroiłam wzdłuż na pół by spleć długie kawałki w prosty wieniec. Końce warkocza lekko skleiłam dociskając. Formę wysmarowałam masłem i ostrożnie przełożyłam do niej wieniec. Posmarowałam roztrzepanym jajem.

wieniec drożdżowy

Piekłam w piekarniku gazowym, nagrzanym na 180 stopni przez 30 min. Piekarnik wyłączyłam i zostawiłam tam ciasto jeszcze na 10 min.

Ciasto wyszło wybrzuszone z jednej strony co wygląda bardzo efektownie.

Smacznych Świąt Wielkanocnych życzę:)

3 thoughts on “Wieniec drożdżowy

Skomentuj

