Wyniki Konkursu na Piątkę

Dziękuję za udział w konkursie na piątkę. Tym razem poprosiłam Anię (z bloga http://zabieganaaania.blogspot.com/ ) by pomogła mi w wyborze.

blog

Ania Jakieła :

Wybór był dość ciężki! Kilka razy czytałam wszystkie przepisy nie sugerując się własnymi upodobaniami bo byłoby to niesprawiedliwe  to, że nie lubię pewnych składników nie powinno wykluczać z konkursu .

Generalnie oceniałam według wartości odżywczych, tak, jak powinna wyglądać racjonalna dieta. Większość przepisów, choć są bardzo ciekawe, od razu zostają odrzucone ze względu na niewłaściwe proporcje żywieniowe.

Przede wszystkim węglowodany rano i do południa, mnóstwo warzyw i owoców, z tym, że owoce tylko do południa gdyż zawierają kwasy, które dość długo się rozkładają i nie są wskazane na wieczór. Na wieczór raczej białko, które nie odkłada się przez noc a ma właściwości odbudowujące strukturę mięśnia, która zawsze ulega lekkich uszkodzeniom podczas treningu  nie chcę jednak popadać w skrajności dlatego wybrałam 2 menu, które sama z chęcią bym przygotowała dla siebie :)

I miejsce: Renata D.

… – ŚNIADANIE – kanapki z ogórkiem i polędwicą łososiową – 300kcal
3 kromki żytniego pieczywa chrupkiego posmarować 3 łyżkami chudego twarożku. 1/4 świeżego ogórka umyć i pokroić w plasterki. 50g polędwicy łososiowej pokroić w paski i ułożyć z ogórkiem na kanapkach. Kilka gałązek koperku lub szczypiorku umyć, posiekać i posypać nim kanapki. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
Do popicia szklanka wody niegazowanej z plasterkiem cytryny i łyżeczką prawdziwego miodu. – DRUGIE ŚNIADANIE – sałatka owocowa – 200kcal
Kiwi obrać i pokroić w plasterki. Pomarańczę obrać, usunąć dokładnie albedo, pokroić na kawałki i dodać do kiwi. Jabłko obrać, wyciąć gniazdo nasienne, pokroić na kawałki i dodać do owoców.
Sos – łyżkę soku z cytryny, łyżkę soku pomarańczowego i łyżeczkę miodu wymieszać i polać sosem sałatkę.
Do popicia woda mineralna (z dodatkiem cytryny lub bez). – OBIAD – śródziemnomorskie ragout z kurczaka – 500kcal
200g pomidorów z puszki odsączyć. Jednego ziemniaka obrać i pokroić w kosteczkę. Cebulę obrać, drobno posiekać i podsmażyć na łyżeczce rozgrzanego oleju rzepakowego. 200g piersi z kurczaka pokroić w kosteczkę, dorzucić na patelnię i podsmażyć ze wszystkich stron. Dodać pokrojonego ziemniaka, pomidory i 200ml soku pomidorowego. Całość dusić 15 minut. 30g czarnych oliwek pokroić w plasterki, 1 łyżeczkę kaparów posiekać i dodać do ragout. Danie doprawić suszonym tymiankiem, solą, pieprzem i szczyptą papryki ostrej. Dusić jeszcze kilka minut, a przed podaniem posypać posiekaną świeżą bazylią.
Do popicia gorzka herbata np. zielona lub woda mineralna. – PODWIECZOREK – jogurt waniliowy z melonem – 200kcal
Łyżeczkę płatków migdałowych zrumienić na patelni bez tłuszczu. Z 1/4 melona usunąć pestki, obrać go ze skórki i pokroić w drobną kosteczkę. Melona wymieszać i 150g chudego jogurtu i łyżeczką cukru z prawdziwą wanilią i posypać prażonymi migdałami.
Do popicia 200ml soku pomarańczowego lub woda mineralna. – KOLACJA – sałatka warzywna z orzechami włoskimi – 300kcal
Pomidora umyć i pokroić w plastry. Szalotkę, marchewkę, małą cukinię i 6 rzodkiewek umyć i pokroić w cienkie plasterki. 20g orzechów włoskich posiekać na drobniejsze kawałki.
Sos – Łyżeczkę soku z cytryny wymieszać z łyżeczką octu balsamicznego i łyżeczką oliwy z oliwek i polać nim warzywa.
Sałatkę doprawić solą i pieprzem.
Do popicia 200ml soku jabłkowego lub woda mineralna. Wszystkie posiłki są zróżnicowane, bogate w warzywa i owoce. Przez cały dzień powinniśmy wypić ok. 2 litrów wody mineralnej…

Patelnia aluminiowa PAT 28

II miejsce: agateq

1. śniadanie: owsianka na mleku z bananem, migdałami, orzechami, pestkami słonecznika i dyni na budyniu śmietankowym z wanilią
2. przekąska: pełnoziarnistwa marchewkowa muffina, jabłko
3. obiad: kuskus z kurczakiem i warzywami: marchewką, kalafiorem, zieloną fasolą i groszkiem, aromatycznie przyprawiony tymiankiem, ziołami prowansalskimi, słodką i ostrą papryczką
4. podwieczorek: jogurt naturalny z suszoną żurawiną, rodzynkami, pasek gorzkiej czekolady, jabłko
5. kolacja: pełnoziarniste tosty z chleba graham z polędwicą z indyka, serem feta, pomidorem, sałatką i dwoma jajkami sadzonymi ułożonymi na tostach

wieczorne podjadanie? :) kefir i marchewki pokrojone w słupki.

Patelnia aluminiowa PAT 24

Do finalistów odezwę się osobiście. Nagrody wyślę po świętach.

3 thoughts on “Wyniki Konkursu na Piątkę

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s