Lekki barszcz z warzywami

lekki barszcz z warzywami

Dzisiejszy przepis bardziej poglądowy niż wagowy ale bardzo smaczny:) Bardzo lubię barszcz z warzywami i z fasolą czy z ciecierzycą, dzisiaj lekka wersja udekorowana na odczarowanie wiosny która w tym roku troszkę się leni;)

W tej wersji warzywa kroję po ugotowaniu, czyli to zupa kiedy nie gotuję tuż przed podaniem tylko np etap gotowania zaczynam wieczorem a na drugi dzień kończę krojąc i doprawiając. Ponieważ do moich zup warzywa zazwyczaj kroję niż ścieram, ogromnym plusem w tej wersji jest błyskawiczne krojenie.

– 5 średnich buraków
– 3 marchewki
– 2 pietruszki
– 1/8 bulwy selera
– 1/3 pora
– 3 liście laurowe
– 3-4 ziela angielskiego
– 2 łyżki masła
– sól do smaku

Warzywa obrałam i umyłam. Przełożyłam do garnka i zalałam wrzątkiem do powierzni warzyw. Dodałam liście laurowe i ziele angielskie i trochę posoliłam. Gotowałam przez 1h. Ostudzone warzywa kroję w kostkę, wrzucam z powrotem do garnka zagotowuję i doprawiam. Na swoim talerzu posypałam kiełkami z brokuła, na Babci talerzu łyżka gęstej śmietany. Podałam z pieczywem.

Smacznego

2 thoughts on “Lekki barszcz z warzywami

Skomentuj

