Babeczki na jogurcie

babeczki na jogurcie

Dziękuję Aniu za pyszny przepis na zdrowsze babeczki!:) Są pyszne i na jogurcie, to dla mnie nowość. Można zamiast jogurtu dać kefir. A zamiast wiśni możesz dać jabłka pokrojone w kostkę i obsypane cukrem. Ja oczywiście korzystam z tego co akurat miałam w lodówce.

Dziękuję również firmie Kamis za zaproszenie do przetestowania cukru z prawdziwą wanilią i nutą kardamonu. Tak tak kochani przestajemy używać cukru wanilinowego tylko naturalnie aromatyzowany cukier ogólnie dostępny w sklepach, u mnie od zeszłego roku w kuchni. Polecam również do świątecznych wypieków:)

– 1 szklanka mąki tortowej
– 1,5 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
– 1/2 szklanki cukru
– 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią i nutą kardamonu Kamis
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 1 łyżeczka sody oczyszczonej

– 1 jajko
– 1/2 szklanki oleju rzepakowego
– 1,25 szklanki jogurtu naturalnego

– około 200g wiśni mrożonych bezpestkowych

szklanka=250ml

blachy na
– 12 muffin
– 24 muffiny

Wiśnie wcześniej rozmroziłam a przed pieczeniem odsączyłam. Suche składniki dokładnie wymieszałam, mokre składniki (oprócz owoców) również dobrze wymieszałam. Tuż przed pieczeniem babeczek składniki suche wymieszałam ze składnikami mokrymi. Blachy natłuściłam lekko olejem. Ciasta wyszło sporo, na całą blachę drobnych muffin i na 10 standardowych. Ciasto jest miękkie i mało słodkie.  Do każdej małej muffinki z surowym ciastem wkładałam po 1 wiśni, do większej po 3. Piekłam w 180 stopniach 20 min.

Pysznie:)

6 thoughts on “Babeczki na jogurcie

Skomentuj

