Makaron z sosem bananowym

makaron z sosem bananowym

Mając na uwadze że makaron pełnoziarnisty ma dość specyficzny smak pokusiłam się na złamanie go naturalną słodyczą :) Dla rodziny na śmietance dla siebie wersja na jogurcie naturalnym. Do porcji na ciepło potrzeba 2 bananów, do wersji light wystarczy jeden. Jeśli banan jest dojrzały jest dość słodki, jeśli jest słabo dojrzały można do sosu na koniec dodać jedną łyżeczką cukru.

– około 300g makaronu spaghetti pełnoziarnisty
sos na jedną porcję
– 100ml śmietanki w płynie 18%
– 2 banany
(lub
– 100ml jogurtu naturalnego
– 1 banan)

Makaron ugotowałam według instrukcji na opakowaniu. Banany obrałam i pokroiłam następnie przełożyłam na suchą patelnię teflonową i podsmażyłam. Dodałam śmietankę i mieszając poddusiłam lekko ciągle mieszając, przygotowanie sosu trwa dosłownie chwilę. Odcedziłam makaron. Cała partia makaronu wystarczyła na 3-4 porcje. Sosem polałam jeszcze ciepły makaron.

Wersja z jogurtem brzmi jeszcze prościej. Do jogurtu wkroiłam jednego banana. Polałam jeszcze ciepły makaron. Jogurt i banan były w temperaturze pokojowej.

Smaczne, syte bez uczucia ciężkości.

14 thoughts on “Makaron z sosem bananowym

  1. Może być fajne, aczkolwiek znowu mnie zaskakujesz :-) Ja ciągle pamiętam przepis ze słodkim beszamelem, ryżem, bananem i śliwkowymi powidłami. Nie pamiętam co tam jeszcze było- a,cynamon! Wiem, że było dobre bo robiłam :-)

Skomentuj

