Barszcz ukraiński z jasiem i pieczarkami

barszcz ukraiński

Idealne kompromisowe danie, zdrowe i wszystkim smakuje!:) Obiad wyszedł na dwa dni.

– 1 kg buraków
– 1 szklanka fasoli Jaś
– 500 g włoszczyzny (marchew, pietruszka, seler, kapusta biała, por)
– 250 g pieczarek
– 2 l wywaru na kości z drobiu

Fasolę moczyłam całą noc, następnie wypłukałam i zalałam zimnym wywarem. Dodałam pokrojone drobno buraki. Gotowałam 1 godzinę.

Dodałam do garnka z burakami pokrojone w kostkę warzywa i pokrojone w plastry pieczarki, gotowałam kolejne 30 min. Do Babci talerza dodałam łyżkę śmietany 18%. Podałam z chlebem wielozbożowym

Smacznego

8 thoughts on “Barszcz ukraiński z jasiem i pieczarkami

  1. Krysiu, to ja podam Ci stary, przedwojenny przepis na taki solidny, zimowy barszcz ukraiński:

    -podudzie indyka
    -około 30 dkg tłustego, wędzonego boczku
    -pół torebki średniego ” Jasia” ( czyli około 25 dkg)
    -3 ładne buraki
    – 3 duże ziemniaki
    – 4 marchewki
    – pietruszka
    – mały seler
    – pół główki białej kapusty ( średniej wielkości)
    – por
    – kilka łodyżek świeżego kopru
    – garść suszonych grzybów
    I oczywiście przyprawy: pieprz ziarnisty, ziele ang., liść laurowy i mała buteleczka koncentratu barszczu

    Fasolę myjemy, zalewamy zimną wodą ( kilka cm nad) i odstawiamy na noc. Następnie dokładnie odcedzamy ( można gotować w wodzie, w której moczyła się; wtedy jednak ma dużo większe właściwości wzdymające)
    Mięso, jaśka, obrane marchew, pietruszkę i seler oraz umyty por, kapustę i grzyby wrzucamy do dużego garnka.Gotujemy około godziny( aż fasola zacznie mięknąć)
    Wtedy wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaczki i starte ( na grubych oczkach tarki! ) SUROWE buraki. Gotujemy,aż fasola i ziemniaki będą mięciutkie.
    Doprawiamy vegetą i koncentratem ( UWAGA! czasem buraki są tak doskonałej jakości, tak smaczne i esencjonalne, że nie trzeba dodawać koncentratu! )
    Podajemy z gęstą śmietaną ( u mnie w rodzinie panowie nie uznają zabielanych zup, natomiast panie zwykle bardzo lubią:)) .Posypujemy świeżym koperkiem i-
    smacznego!

    PS .Mięso z zupy jest tak pyszne i mięciutkie, że zwykle kawałki są świetnym uzupełnieniem całej zupy. Wtedy mamy już niemal danie jednogarnkowe.
    Polecam na zimne jesienno- zimowe i marcowe, mroźne dni:)))

  2. Napiszę krótko – Twój mąż ma skarb w domu. Szkoda, że dzisiaj kobiety tak rzadko wchodzą do serca przez żołądek mężczyzny. Stąd pewnie tyle rozwodów – im więcej zupek chińskich w sklepach, tym więcej samotnych kobiet, a co się z tym wiąże pełny worek dzieci z dysfunkcyjnych związków. Nasze babcie, nasze matki jeszcze przecież wiedziały jak obchodzić się z mężczyznami! Pyszny barszcz! Taki lubię! Pozdrawiam.

Skomentuj

