Zapiekanka jarzynowa

zapiekanka jarzynowa

Jest więcej jarzyn niż makaronu, syte ale nie ciężkie. Po ugotowaniu warzyw zyskujemy wywar warzywny.

– 1 pęczek włoszczyzny
(2-3 marchewki, pietruszka, 1/2 pora, po niewielkim kawałku selera i kapusty białej)
– 400g mrożonego groszku
– 250g makaronu kokardki
– 1 duży jogurt naturalny (370g)
– 2 jajka
– mała bagietka wielozbożowa

– forma 28cm szerokości

Najpierw rozdrobniłam bagietkę i zalałam jogurtem, dodałam jaja następnie dobrze wymieszałam i odrobinkę posoliłam. Groszek i rozdrobnione warzywa zalałam wrzątkiem, dodałam 1 łyżkę masła lekko posoliłam. Gotowałam 30 min i odcedziłam. Makaron ugotowałam według instrukcji na opakowaniu i również odcedziłam.

Zalewę z bułką mieszałam aż grudki bułki będą minimalne. Połowę zalewy wymieszałam z makaronem i jarzynami, resztę zalewy rozsmarowałam po wierzchu.

Piekłam w 195 stopniach w gazowym piekarniku 30 minut.

Smacznego

6 thoughts on “Zapiekanka jarzynowa

Skomentuj

