Zupa z pstrąga

wywar z ryby

Zupa jest efektem pewnej inspirującej rozmowy o gulaszach węgierskich z rybą. Sprawdziłam, jeśli nie dodasz cząstek ryby nikt nie domyśli się że zupa jest na wywarze rybnym;) Ten przepis jest dla mnie przełomem, ponieważ moja rodzina zdecydowanie woli inne mięso. Ja mam słabość do ryb od lat. Genialna w smaku zupa, iście ugodowy przepis:)

– 2 pstrągi (około 550g)
– łyżeczka rozmarynu
– 2 l wody
– 3 czerwone papryki
– 3 cebule
– 30g masła
– 1 łyżka papryki słodkiej
– 1 łyżka koncentratu pomidorowego
– sól do smaku.

dodatki
– makaron tagliatelle jajeczny

Pstrągi były całe z głowami były tylko wypatroszone. Dokładnie je umyłam i zalałam je wodą dodałam suszony rozmaryn, następnie wstawiłam na gaz. Gotowałam je przez okres przygotowania następnych składników. Pokroiłam  w kostkę paprykę i cebulę. Warzywa lekko przypiekłam na patelni by uzyskać mocniejszy smak, po czym posoliłam i dodałam masło oraz jedną chochlę wywaru. Zagotowałam.

Rybę delikatnie wyciągnęłam z wywaru. Wywar doprawiłam solą, dodałam całą zawartość patelni oraz paprykę w proszku i gotowałam na małym ogniu do 25 min. Dodałam koncentrat, ponownie sprawdziłam czy nie trzeba doprawić.

Obrałam rybę z mięsa. Na talerzu układałam ugotowany jajeczny makaron, zalewałam wywarem i układałam cząstki ryby.

Smacznego

6 thoughts on “Zupa z pstrąga

  1. To chyba cecha dobrej zupy rybnej, że dopiero smak kawałków ryby ją „zdradza”. A może by tak wywar podać z grzaneczkami, a gotowaną rybę wykorzystać jako bazę do drugiego dania?

Skomentuj

