Czerwony gulasz

czerwony gulasz

Ten gulasz to efekt rozmowy dwóch osób które spotykają się na urodzinach pewnej słodkiej dwulatki, kompletnie się nie znają a zajadle prawią o smakach .. gulaszach … flambirowaniu … panu Makłowiczu …. węgierskich smakach (mój rozmówca poleca ten rejon nie tylko pod względem kulinarnym).

Co za tym idzie gulasz dusiłam bez soli 20 min w szybkowarze (lub 1h w normalnym garnku z pokrywką), a przyprawiałam jak mięso już było miękkie.

Nazwa czerwony lekko odbiega od finalnego koloru, jednak w większości jest z „czerwonych” składników.

Zwracam uwagę że w momencie dodania i naturalnego rozpadu chleba w gulaszu może nam lekko przywierać do dna garnka.

– 1,1 kg wieprzowiny gulaszowej
– 4 małe czerwone cebulki (około 200g)
– 200ml wina czerwonego wytrawnego
– 1,3l zimnej wody
– kilka ziaren ziela angielskiego
– kilka liści laurowych

– sól do smaku
– 3 pajdy chleba pszennego
– 1 łyżka mąki rozrobiona w małej ilości wody
– 2 łyżki pasty pomidorowej (lub koncentratu pomidorowego)

Cebulę poszatkowałam dodałam pokrojone mięso zalałam winem wodą i dodałam przyprawy. (nie dodałam soli) Gotowałam 20 minut w szybkowarze. Dodałam pokrojony w kostkę chleb (ze skórką) gotowałam 5 minut, doprawiłam solą do smaku. Mąkę rozrobioną z wodą dodałam do gulaszu i zagotowałam. Dodałam pastę i ponownie zagotowałam.

Smacznego

6 thoughts on “Czerwony gulasz

  1. Jak dobrze, że wśród tych tłusto czwartkowych słodkości można znaleźć przepis na pyszny i sycący gulasz :) A nad kupnem szybkowaru zaczęłam się ostatnio poważnie zastanawiać, tylko nie wiem, gdzie bym go trzymała, bo moja kuchnia pęka w szwach :P

Skomentuj

