Pappardelle z pieczarkami

makaron z pieczarkami

Ortodoksyjni zapaleńcy kuchni włoskiej niech nawet nie zaglądają na skład;) Tak! Na maśle cóż zrobię że tak mi smakuje. Użyłam świeże jajeczne pappardelle.

Pieczarki mają to do siebie że posolone puszczają wodę, tym razem to był atut.

– 250g makaronu Pappardelle
– 200g pieczarek
– 1 cebulka
– 50g masła

Masło rozpuściłam na patelni, dodałam rozdrobioną cebulkę i zeszkliłam. Dodałam pieczarki pokrojone w plasterki, posoliłam i podsmażyłam na mocnym ogniu 2 minuty. Przykryłam pokrywką i dusiłam.
Ugotowałam makaron w osolonej wodzie, odcedziłam go i jeszcze gorący wrzuciłam do pieczarek. Makaron delikatnie wymieszałam na patelni i przykryłam przykrywką by smaki się połączyły do 3 min podgrzewając danie.

Przed podaniem posypałam kolorowym pieprzem.

Smacznego

10 thoughts on “Pappardelle z pieczarkami

  1. Dzien dobry :-)
    Pappardelle to moj ulubiony makaron, w kazdej kongiguracji. W poludniowym Tyrolu serwuja go z prawdziwkami /Steinpilze/
    Pycha:-)

  2. Hm, czyli to właściwie grzyby z makaronem? Czegoś mi tu jeszcze brakuje, może niewielkiej ilości sosiku wkradającego się smakiem pomiędzy grzyby a makaron?

Skomentuj

