Krajanka z rumem

krajanka z rumem

Pierwsza myśl jak nakładałam ciasto na blachę „jeśli się uda to będzie w końcu baza do mazurka”. Przepis zainspirowany „krajanką z rumem” z BISTRO nr 10-11.

Ciasto jest dla mnie niebywałym zaskoczeniem o wysokości 2cm, jest smaczne proste i nie ma polepszaczy. Znika jeszcze cieplutkie!:)

Przypominam że mój piekarnik piecze tylko od spodu i mimo że w przepisie było podane 20 minut pieczenia góra ciasta była surowa, dlatego dopiekłam kolejne 20 minut. Być może jeśli pieczesz w piekarniku elektrycznym „góra dół” te 20 min wystarczy.

– 100g masła
– 3 jaja
– 100g mlecznej czekolady
– 100g cukru
– 1 łyżka przyprawy do piernika
– 1 łyżka startej skórki z pomarańczy
– 200g mąki tortowej
– 2 łyżki rumu
(dobrze czytasz, nie ma proszku do pieczenia ani sody oczyszczonej)

Forma 28x23cm

Masło utarłam z pięcioma łyżkami cukru, dodałam żółtka i wymieszałam. Białka ubiłam na sztywno, dodałam resztę cukru i ubiłam ponownie. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i ostudziłam, dodałam do masy z masłem. Wymieszałam. Mąkę wymieszałam z przyprawami i skórką z pomarańczy.

Do masy dodawałam po trochu mąki i ubitej piany mieszając. Na końcu wmieszałam rum. Masę wyłożyłam na formę i piekłam 40 min w nagrzanym piekarniku na 200°C.

Polecam

4 thoughts on “Krajanka z rumem

    1. W przepisie jest 20 min ale po tym czasie u mnie góra była surowa, dlatego dopiekłam kolejne 20 min. Tak 200 stopni z tym że ja mam piekarnik gazowy i piecze tylko od spodu. Być może jeśli pieczesz „góra dół” te 20 min ci wystarczy. Pozdrawiam:)

Skomentuj

