Kurczak z gruszkami

kurczak z gruszkami

Aromatyczny kurczak z lekką glazurką od gruszek. Paluszki lizać!:)

– 4 udka
– 1,5 gruszki
– 50g masła
– 3 listki laurowe
– rozmaryn suszony
– sól i pieprz

Udka podzieliłam na 2 części a gruszki na 4 części. Kurczaka obłożyłam gruszkami, dodałam masło, liście laurowe, rozmaryn sól i pieprz. Piekłam w nagrzanym piekarniku pierwsze 30 min w 195 stopniach, kolejne 60 min w 210 stopniach. Podając kurczaka podlałam wytworzonym sosem. Podałam do ziemniaków puree i surówką z pora.

Smacznego!

17 thoughts on “Kurczak z gruszkami

  1. Szkoda,ze wczesniej nie podgladnelam Cie w kuchni. Upieklam swojego tradycyjnie w piekarniku , tylko h sola, pieprzem i czosnkiem. Ech:-) ale smakowal dobrze, chrupiacy:-)

  2. Uwielbiam leżeć pod gruszą, w jej cieniu. Opadłe owoce, soczyste, obok mojej głowy, krążą nad nimi ciężkie dwie złociste osy… ten zapach. No i kurczak, który jeszcze sobie chodzi w oddali nie wiedząc o tym, że jutro już będzie na talerzu. Mniam.

Skomentuj

